Personer spelar kort vid ett träbord

Om oss på Stockholms Bridgeskola

Med passion för kortspel

Jag heter Per Leandersson och driver Stockholms Bridgeskola. Det är med stor spänning jag ser fram emot denna utmaning och hoppas att du ska trivas lika bra som jag alltid har gjort på Kronobergsgatan 12. Till min hjälp kommer jag att ha en rad fantastiskt kompetenta medarbetare.

Jag driver skolan tillsammans med Lennart Dunér och det är honom du kommer att höra när du ringer till oss. Lennart svarar också på alla mejl och sköter allt administrativt samt leder det arbete som inte rör själva bridgen. ”Erfaren egenföretagare som ser fram emot att ge dig bästa service”.

Mikael och Ola Rimstedt ”småbröderna” är förmodligen bäst i världens mest kända bridgefamilj. Jag lärde känna grabbarna som förbundskapten för juniorlandslaget och nu ska vi skriva bridgeböcker tillsammans. Allt med utgångspunkt från femkorts högfärg. Inga regelbundna undervisningspass men visst kommer de att undervisa.

Jag själv, Katarina ”Katt” Midskog, Janne Lagerman, Erik Fryklund, Ragnar Unge och Johnny Östberg är stommen i vårt härliga lärarlag. Tillsammans har vi en enorm erfarenhet av att undervisa bridge och alla är eller har varit med i något av de svenska bridgelandslagen. Vår ambition är att med en välutvecklad pedagogik göra inlärningen enkel och rolig – en bas för snabba framsteg.

Spelassistenter har vi och listan kan göras lång. De tar fram givar, fixar anmälningslistor samt spelar där det saknas spelare och mycket mera.

Vi vill skapa spelglädje tillsammans med dig!