Spela & Resonera Basic

4-korts högfärg

Kursinformation

Denna kurs skiljer sig från övriga kurser. Du kommer möta olika teman på varje giv vilket för den lite mer avancerade spelaren är det bästa träningssättet. Att inte känna till problemställning gör det både svårare och bättre utbildningsmässigt.

Undervisning skiljer sig också åt från övriga kurser. Du spelar en givar och sedan går läraren igenom denna på tavlan. På vissa givar kommer fokus att ligga på budgivning, på andra givar själva spelet och ibland på båda delarna. Målet är att du som elev utvecklas i både kortspel och budgivning. Både givar, lärare och vilka frågor du som elev ställer kommer att styra var fokus ligger i respektive brickgenomgång. Normalt spelas 8-10 givar per kurstillfälle.

För dig som gått minst Bättre Bud.

Kursens innehåll:

• Handtyp
  • Spelföringsteknik
  • Olika dubblingar
  • Kortfärg
  • NT-budgivning
  • Alla bjuder
  • Försvarsspel

Tider & anmälan

1 gång i veckan, varje pass är 3 timmar vid 11 tillfällen.

Priset är 2.100 kr.

Tisdagar klockan 18:30 – 21:30 Lärare: Jan Lagerman

Kursen startar den 17 september med uppehåll den 29 oktober och slutar den 3 december

Torsdagar klockan 10:00 – 13:00 Lärare: Per Leandersson